Budynek Urzędu Gminy
 

Z życia Gminy

2018-05-17

zdjęcie do wpisu

10 maja do przedszkola Publicznego w Kobiernicach, zawitali goście z partnerskiej Gminy Palkovice, z którą w 2017 roku realizowany był wspólny projekt pn.: „Edukacyjnie i integracyjnie - współpraca jednostek przedszkolnych z Gminy Porąbka i Palkovice”.

Przypomnijmy, ze w ramach wspólnego przedsięwzięcia obie placówki doposażone zostały w specjalistyczny sprzęt rehabilitacyjny i pomoce dydaktyczne, a także utworzona została sala doświadczania świata i sala integracji sensorycznej. Majowe spotkanie organizowane w ramach trwałości projektu, oprócz funkcji integracyjnych, miało również aspekty terapeutyczne. Polsko-czeskie dzieci wzięły udział w ciekawych zajęciach, których urozmaicony scenariusz opracowany został przez Panie terapeutki z Kobiernickiego Przedszkola.

Zajęcia prowadzone były w czterech obszarach terapeutycznych: logopedii, oligofrenopedagogiki, psychologii i integracji sensorycznej i odbywały się w salach doposażonych w ramach projektu. Ćwiczenia były tak dobrane, aby odpowiednio kształtować koordynację ruchową, sprawność manualną, orientację przestrzenną i   koncentrację uwagi.Po zakończeniu części warsztatowej, przyszedł czas na wspólny posiłek i zabawę na przedszkolnym placu zabaw.   Kolejne spotkanie w ramach trwałości projektu, planowane jest w miesiącu wrześniu w Palkovicach.
 

 

Scenariusz spotkania w dniu 10.05.2018r.

pt. „Podróż na wyspę szczęśliwości”

 

Cel spotkania:
-
doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie;
- integracja poprzez wspólną zabawę;
- usprawnianie narządów artykulacyjnych;
- stymulacja zmysłu dotyku;

- stymulacja zmysłu węchu;
- usprawnianie percepcji słuchowej;
- usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej;
- usprawnianie motoryki małej i dużej.

 

Przebieg spotkania:

1. Powitanie – zabawa integracyjna przy piosence "Dzień dobry, dzień dobry wam ...".

Poinformowanie dzieci o podróży na wyspę szczęśliwości.

 

2. Pakowanie walizek – odtwarzanie ruchami składania ubrań, pakowania walizek i zamykanie ich. Nauczyciel rozdaje dzieciom walizki w 4 kolorach (dokonanie podziału na grupy).

 

3. Samochody – dzieci naśladują ruchem jadącce taksówki. Osoba prowadząca pokazuje po kolei krążki w 3 kolorach (czerwonym, pomarańczowym, zielonym), dzieci odpowiednio reagują na sygnały wzrokowe.

 

4. Lot samolotem – naśladowanie ruchem i głosem lecący samolot.

 

5. Podział dzieci na 4 zespoły. Dzieci ze względu na kolor swojej walizki udają się do różnych miejsc na wyspie "Szczęśliwości" (podział na grupy). Każda z grup podchodzi kolejno do każdej
z sekcji:

  • Sekcja doświadczania świata ("Śpiew ptaków" – słuchanie nagrania i oglądanie "nieba", "Piórka" - zabawa oddechowa z piórkami, "Gdzie są ptaki?"- szukanie ptaków – zabawa
    z lampą UV, zabawy w rozpoznawanie zapachów, )

  • Sekcja psychologiczna (“Kto czuje to samo?” – rozpoznawanie i dopasowywanie stanów emocjonalnych, “Posłuchaj emocji” – słuchanie i zgadywanie jaką emocje przeżywa bohater, “Pokaż i zgadnij” – losowanie emocji i jej pokazanie pozostali odgadują, “Złap i naśladuj” – każde dziecko łapie od prowadzącego piłeczkę, patrzy na minkę na piłce, próbuje zrobić taka samą”)

  • Sekcja logopedyczna („Jakie to zwierzę?”- rozpoznawanie i naśladowanie zwierząt, "Śmieszne zwierzaki", "Maski uczuć" – zabawa z emocjami, "Piesek").

  • Sekcja SI ( tor przeszkód – 1. zebranie 2 woreczków sensorycznych (takie same w dotyku), 2. przejście po ścieżce równoważnej, 3. przysiady na dysku równoważnym, 4. przejście przez ścieżkę sensoryczną, 5. toczenie się w beczce, 6. rzut woreczkiem do celu z poduszki balansującej).

4. Praca plastyczna – wykonanie "buziek".

5. Zabawy ruchowe na placu zabaw.

6. „Obiad na wyspie szczęśliwości” - podróżnicy zasiadają do wspólnej biesiady ciesząc się z wykonanych zadań.

7. Pożegnanie – dzieci stoją w kole, kolejno przekazują sobie "Kamień szczęścia", rozdanie dzieciom "naszyjników".


 

 

 
Niniejsza strona internetowa może używać technologii cookie głównie w celach zapewnienia prawidłowego działania, ale także m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Akceptacja przyjmowania plików cookie może zostać odwołana za pomocą ustawień przeglądarki. Możliwe jest również sprawdzenie obecności i przeglądanie zawartości plików cookie.